תראי איזה יופי

כולנו אוהבות להתאפר ולהדגיש את העיניים, לאלו שמרכיבות עדשות ולאלו שלא, ריכזנו מספר טיפים שיעזרו לך לשמור על בריאות העיניים מבלי לוותר על מראה מטופח ואופנתי
 

כל מי שמשתמשת בעדשות מגע, מודעת לעובדה שמדובר בעצם בגוף זר בעין ושיש צורך הקפיד על היגיינה. לכולנו חשוב להיראות מטופחות ויפות והאיפור הוא חלק משגרת יומן של רבות מאתנו.אז איך צולחים את האתגר המשלב עדשות  ואיפור? איך שומרים על מראה אופנתי בו בזמן על העיניים ועל העדשות עצמן? אספנו כמה טיפים שיעזרו לך לשמור על העיניים מבלי לוותר על האיפור ולהרגיש נסיכה עם עדשה:

טרי טרי: ככלל, הקפידי לבדוק את תוקף האיפור בו את משתמשת. אם שמת לב שהמרקם, הגוון או הריח השתנו – אין להשתמש בו ויש להחליפו במיידי.

רק שלי: הימנעי מלחלוק עם חברותייך איפור, בעת בחינת איפור בחנויות וברשתות, העדיפי לבחון את הגוון על גב כף היד ולא ישירות על הפנים. את לא יכולה לדעת מי השתמשה בטסטרים לפנייך ואיזו "ירושת חיידקים" היא משאירה אחריה.

המראה הנקי: לפני תחילת איפור הפנים, יש לרחוץ ידיים ביסודיות ולוודא כי לא נשאר עליהן שאריות סבון. יש לוודא כי הן יבשות. מומלץ להימנע משימוש במוצרים שמנוניים, קרמים המכילים בשמים, אשר ידבקו לעדשות, יצרבו לנו את העיניים ויגרמו להן לדמוע ולמרוח את האיפור.

העדשה תמיד ראשונה: יש להרכיב את עדשות המגע לפני תחילת האיפור ולא בסופו.

 מעבר לעובדה שהרבה יותר קל להתאפר כשאנחנו רואות באמצעות העדשות, במהלך האיפור נדבקים לאצבעות חלקיקים קטנטנים של אבקה מהאיפור. אומנם על האצבעות הם לא מורגשים, אבל כל חלקיק אבקה

 על העדשה יכול לגרום לשריטת העדשה, לתחושת אי נוחות ואפילו לפתח זיהום בעיניים.

הבריאות קודמת לכל: השתמשי תמיד אך ורק באיפור של חברות מוכרות, המיועד לעיניים רגישות ומאושר על ידי משרד הבריאות מומלץ להעדיף מוצרי איפור היפו אלרגניים, המסייעים למנוע דלקות, זיהומים ואלרגיות בעין. אל תתפתי לרכוש איפור זול יותר של חברה לא מוכרת, שלא נבדק ולא אושר. אל תשחקי ברולטה עם עינייך, כשיש ספק אין ספק. עדיף להוציא סכומים כבוהים יותר על מוצרי איפור מאשר על תרופות ומשחות אנטי דלקתיות בעתיד.

זהירות אייליינר: השתמשי בעדינות באייליינר, כדי שלא ייכנס לעין וילכלך את העדשה והעין. ומרחי אותו מעל הריסים ולא ישירות על קו העפעפיים עצמו.

להעלים את האבקה: מומלץ להימנע משימוש באבקות ולהשתמש בצלליות בעלות מרקם יותר שומני וקרמי. מעבר לעובדה, שאיפור שאינו אבקתי נשמר לאורך זמן, הוא גם שומר על העיניים מגרגירי אבקה סוררים. ישנם מוצרים על בסיס מים, לא רק שהם איכותיים, הם גם שומרים על בריאות העיניים.

בעיניים עצומות: אם בכל זאת קשה לך לוותר על צלליות אבקתיות, הקפידי לסגור את העין במהלך פעולת האיפור ולהשתמש במברשת איפור איכותית, בעלת שערות טבעיות ורכות.

שמרי מרחק: חשוב להימנע מלמרוח מסקרה בבסיס הריסים ולהתחיל מאמצע הריסים כלפי מעלה.
בכלל, מומלץ להשתמש במסקרה העמידה במים.

היופי הטבעי: הימנעי משימוש בריסים מלאכותיים. הדבק הצמוד לעפעפיים יכול לחדור לעין ולגרום לגרד ולתחושה לא נעימה והריסים עצמם יכולים לחדור לעין ולשרוט אותה או את העדשה.

אדום משמע עצור: לעולם אל תשתמשי בעדשות או באיפור לעיניים כשהן נפוחות, מגרדות, אדומות או מודלקות. גם לא "רק לכמה שעות". מעבר לעובדה שהתחושה תהיה לא נוחה, את מעשירה את מצע החיידקים, לפתח דלקת יותר חמורה ממה שהיא כרגע.

העדשה ראשונה: לפני הסרת האיפור יש להסיר תחילה את העדשות ולנקות אותם בתמיסה במיועדת לכך, לאחר מכן לנקות בעדינות את האיפור באזור העיניים, ולהימנע מלשפשף אותן.
מומלץ ביותר  להשתמש בקצף ניקוי לעפעפיים נביבלף או סטריליד, שמטפל בבעיות עפעפיים, מצויין ובטוח להסרת איפור מהעיניים ומשאר הפנים.

ככלל, עם או בלי איפור, לפני כל שימוש בעדשות יש לרחוץ היטב ידיים בסבון ולבחון את שלמות העדשות. יש להקפיד לשטוף את העדשות  בתמיסה המיועדת לכך בלבד, אין כאן מקום לאלתורים עם מים או רוק. חשוב להקפיד לדאוג לניקיון המחסניות, בהן מאחסנים את העדשות, ולהחליף את העדשות לפי פרק הזמן שקבע היצרן.

יש לך שאלות נוספות בעניין עדשות מגע? רוצה להתייעץ?
אנחנו כאן לעזור לך לשמור על עיניים בריאות ועל מראה מטופח ועדכני.

דילוג לתוכן