טופוגרפיה של הקרנית

מכשור ממוחשב לבדיקת המבנה הטופוגרפי של הקרנית/ מיפוי קרנית.

מחלת הקרטוקונוס  היא הגורם העיקרי להשתלת קרנית. אבחון המחלה בשלבים המוקדמים נעשה בעזרת טופוגרפיה ממוחשבת של הקרנית / מיפויה של הקרנית. הטופוגרפיה משמשת לתיאור פני שטח הקרנית וולאבחון ולמעקב אחר מחלות המעוותות את משטחה.

המכשיר יכול לאבחן מצבים שונים כגון: עיוותים בקרנית, קורטוקונוס מוקדם, אסטיגמטיזם גבוה, אי רגולריות של הקרנית, וכן בעזרתו גם ניתן להעריך שינויים במבנה הקרנית לאחר ניתוח

ניתוח לייזר להסרת משקפיים, או השתלת קרנית .

קיימות כמה סיבות לצורך באבחון מוקדם של שינויים קלים במיפוי הקרנית :

1.    החשיבות העיקרית באבחון המוקדם של קרטוקונוס נובע מהיכולת לעצור את התקדמות הקרטוקונוס בעזרת טיפול ואף לטפל  בקמירות הקרנית.

2.    חשיבות נוספת קשורה בניתוחי תשבורת (ניתוחי לייזר להסרת משקפיים) מאחר ואחד המאפיינים של קרטוקונוס מוקדם קשורים בסיכון גבוה לפתח אקטזיה של הקרנית לאחר ניתוחי תשבורת. אקטזיה של הקרנית היא אחד הסיבוכים הקשים ביותר של ניתוחי תשבורת, המתבטא בשינויים מתקדמים בקמירות הקרנית הדומים לקרטוקונוס, באסטיגמציה גבוהה ובירידה בראייה הלא מתוקנת והמתוקנת.

3.     בעקבות הטופוגרפיה יהיה ניתן לטפל בליקויי הראייה למטופלים אשר חלו בקרטוקונוס ע"י עדשות מגע קשות נושמות ובקרטוקונוס מתקדם יהיה ניתן לטפל בעדשות מגע קשות נושמות עם קימורים מיוחדים או לחילופין ניתן להתאים עדשות מגע רכות המיוחדות להתאמה בקרטוקונוס כגון עדשות רכות לקרטוקונוס. או עדשות מגע סקלרליות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
5/5
דילוג לתוכן